zondag 3 januari 2016

Nieuwjaar in het paradijs.

Even waren we blij met een dooie mus. We dachten dat we vertrokken naar een luxueus resort maar bibi had zich van datum vergist. Dat kan wel eens gebeuren als je helemaal in vakantiemodus bent. Nog 1 nachtje extra in dat groezelig hutje dan maar. We hebben er het beste van gemaakt en hebben een taxi genomen naar de 'old town' van Koh Lanta. Kwestie van een beetje cultuur op te snuiven. Het dorpje bestaat meer dan 100 jaar en telt 1 straat. Dat hadden we dus redelijk rap gezien.
We zijn daar ook onmiddellijk naar een apotheek gegaan want ons Ecko was goed verbrand en had last van 'bedbugs'. Gelukkig enkel uitslag en geen jeuk. We hebben er goeie raad gekregen en waren toch wat gerustgesteld met het verdict.
De dag nadien mochten we eindelijk naar ons luxe paradijsje. P-R-A-C-H-T-I-G! Hier wil ik blijven. Een hutje met 4 bedden, warm water en onze eigen hangmat. Een fantastisch zwembad in een adembenemende setting. Een privestrand en een leuke strandbar. Dit resort hadden we al van thuis uit geboekt. Stond al een paar jaar op mijn Pinterest. Perfecte keuze om nieuwjaar te vieren.
We schreven ons in voor de nieuwjaars-BBQ en doken het zwembad in.
De dag nadien, oudjaar, zijn we met de olifant gaan rijden. Een hele belevenis voor onze kids. We vreesden dat ze bang ging zijn, maar nee hoor, bij afloop wilden ze nog een keer. En nee, deze olifanten werden niet mishandeld. ze werden met een stok met stomp einde begeleid, indien nodig.
Onderweg mochten ze eten en op het einde kregen ze vers fruit.
Na de rit gingen we naar de watervallen en de grotten.
Onze Seth werd ziek van de warmte tijdens de wandeling, dus  heeft Maarten hem de hele tijd gedragen. Na een fikse beklimming van +/-1,5u, die ons Ecko als een echte avonturierster aanging,  kwamen we aan de waterval en zei de gids: door weinig regen, weinig waterval. Typisch Thais, dus een hele beklimmimg om naar een muggenpiske te kijken.
Na de wandeling moesten we nog een hele tijd wachten op de taxi en onze Seth voelde zich maar zieker. Je voelt het al aankomen, onze Setteman heeft in een taxi-jeep temidden van 13 man overgegeven. Ocharme ons ventje! Gelukkig vatten de medereizigers het goed op en bleven voor de rest van de rit dan maar met hun voeten omhoog zitten. En onze Thaise chauffeur keek ernaar en lachte ;-)
In de namiddag hebben we nog genoten van ons heerlijk zwembad en van ons privestrand. Onze Seth heeft effe een middagdutje gedaan en was weer helemaal de ouwe. Klaar om te feesten. De tafels waren prachtig gedekt op het strand. En het eten zag er super uit. Maar het hoogtepunt was het snoepbuffet. Echt een 'charlie and the chocolate factory' gevoel. Reuzefeest dus voor onze kids.
Nadien kwam er een vuurshow, vuurwerk en mochten we een wensballon oplaten. En pas daarna begon het aftellen. Een magische dag om nooit te vergeten, behalve het incidentje in de jeep dan ;)
Dan nog 1 dagje genieten van de luxe en dan hebben we beslist om naar Koh Phi Phi te gaan. Daar zitten we van gisteren, maar dat beschrijf ik in een volgend verslagje. Nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

1. is precies weer een mooie ervaring geweest. en de foto's zijn echt mooi. Wacht vol spanning op volgend berichtje.grtjs